Är det nu jag ska vara stark?



Jag kan inte påstå att jag mår bra..
Det märks nog på hela mig.
Allt kommer på en gång,
så jag hinner inte ens reagera.

Jag ska flytta ifrån Hagfors,
ögonen fylls med tårar med en gång.
Det var ju där jag gick vidare,
nu ska jag tillbaka till Sunne..
Och varför?
Det vet jag inte.
För att mamma vill
För att jag vill ibland.
För att göra mamma glad.

Jag har inte gått på lång promenad med Hoppsan än,
mamma fick göra det. Jag orkade inte.
Det bryter ner mig psykiskt.
Jag har knappt ätit idag ens.
Orkar ju inte.

Jag ska lämna alla underbara nu,
kommer nästan aldrig kunna träffa er.
Men jag ska, komma tillbaka.
Någongång.
Jag älskar Hagfors.
& räkna med att jag besöker er
varenda helg och lediga dag.

Dessutom mår jag dåligt,
för jag inser att han leker.
Jag har insett det länge,
men jag kan fan inte
ta mig ur skiten.

Han övertygar mig varenda gång,
om att han inte leker.
Men det märker väl jag.
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0